MR CBS de Regenboog

Wie zijn we?De MR bestaat voor het schooljaar 2023/2024 uit de volgende leden:

Esther (Leerkracht), Willeke (Ouder), Arnold (Ouder), Yvonne (Leerkrachtondersteuner) en Niels (Ouder).

Wat doen we?

De MR in onze school bestaat uit 6 personen (3 ouders en 3 teamleden) door de achterban gekozen of in functie benoemd. De MR bestaat uit twee geledingen: het personeelsdeel, (P)MR, en het ouderdeel, (O)MR. De MR komt op voor de belangen van het personeel, de ouders en uiteraard de kinderen. Wat doet de MR dan? Voor u soms zichtbare, maar vaak ook onzichtbare zaken vormen samen het werkterrein van de MR.

De MR:·

• Beslist en denkt mee over belangrijke zaken. Hierbij moet u denken aan:·
  • Het schoolplan
  • Het schoolformatieplan
  • De schoolgids
  • SOP (schoolondersteuningsprofiel door IB-er en directie)
  • De aanschaf van leermethoden
  • De schooltijden
  • Zaken op het gebied van Veiligheid, Gezondheid en Welzijn
  • Via de Gemeenschappelijke MR het personeelsbeleid
  • Via de Gemeenschappelijke MR de vakantieregeling
  • Adviseert bij belangrijke besluiten over de schoolorganisatie
  • Luistert naar de reacties en de problemen van de achterban om daarna over de problematiek een goed oordeel te kunnen geven
  • Krijgt veel informatie om op de hoogte te zijn en te blijven van alle veranderingen en ontwikkelingen in de school- en stichtingsorganisatie
  • Maakt de wensen van de achterban kenbaar aan de schoolleiding en/of het bestuur

Vragen/opmerkingen? Meer informatie?Neemt u dan contact op met het team via mr-regenboog@quadraten.nl of Niels Goedvolk (voorzitter) via 06 - 53 51 08 65.